keskiviikko 21. tammikuuta 2009

Hampaista

Kuopuksella on nyt 5 hammasta ja ne kyllä imetettäessä tuntuvat, auh! Mietin jo, pitääkö siirtyä kohta vastikemaitoon, jos lapsi lisää puremista. Haluaisin kyllä jatkaa imetystä vuoden ikään asti, mutta jos tississä on koko ajan hampaan jäljet niin... Ja imetysotteen muuttaminen tässä vaiheessa voi olla jo hankalaa.

Omat hampaani olivat raskausaikana koetuksella, kun söin koko ajan jotain, että pahin olo pysyisi poissa. Muutenkin olen nyt havahtunut siihen, että hampaani ovat kellastuneet. Olisko kahvin juonti syynä...? Nykysuuntaus taitaa olla, että kaikilla "menestyvillä" ihmisillä pitäisi olla valkoiset ja suorat hampaat. Toisaalta järkyttävää seurata, että mm. tosi-TV:n muuttumisohjelmissa kaikkien hampaista tehdään samanlaisia ja että muutenkin ulkonäöstä tehdään yleisen muotin mukaista.

Toisten arvostelusta yleensäkin on tainnut tulla yleistä huvia ja kanssaihmisille lauotaan "totuuksia" päin naamaa. Itsekin olen työelämässä saanut kuulla kommentteja väsyneestä naamasta ja huonosta ryhdistä. Olen yrittänyt kuitata kommentit huumorilla, mutta kyllähän ne pistävät miettimään, miksi joutuu toisten "hampaisiin". Ajattelen usein, että haukkujien elämän täytyy olla surkeaa, kun täytyy etsiä epäkohtia muidenkin elämästä (ettei kukaan pääse loistamaan...)

1 kommentti:

PiKo kirjoitti...

Oi, miten Juniori on jo ehtinyt kasvattamaan moiset naskalit! mä voin vain kuvitella (toistaiseksi) miten kipeältä tuntuu kun pienet legot nakertavat ruokailuhetken aikana... au au au ...

Mä oon nähnyt todella hurjia valkoisia hampaita. eritoten muistan aikoinani lukiossa kun kuoret hampaissa oli harvinaisia, meidän luokan yksi "rikas" kundi otti kuoret. Voi että se oli järkyn näköinen; kun jätkä avas suunnsa, tuntui että koko huone valaistui! HIRVEÄT!

Mulle teki hyvää kun hammashygienisti puhdisti ultra-äänellä hammaskiven, se samalla poisti hieman keltaisuutta ja "entisen elämän huonojen tapojen" värjääntymiä...

Toisten arvostelusta, no niimpä -sanos muuta! Tiedät kyllä mun fiilarit, uskomatonta miten ihmiset kehtaa!!!
Argh.

Aurinkoisia päiviä sinne, täällä on valtavasti lunta!
Täällä mä opettelen leppoisaa oloa. Illalla suppasi aika kipeästi, liekö koko päivän puuhastelu "firmassa" ollut liikaa...